Cvičíte po porodu správně?

Jste si jistá, zda po porodu cvičíte správně? Běžná praxe je taková, že mnoho žen po porodu cvičí velice nevhodně a v tomto článku si můžete ověřit, jak je to s vaším cvičením.

Čtyři zásadní rozdíly, které vás překvapí

1. Nastavení pánve a bederní páteře

Nastavení pánve je to nejdůležitější, co je třeba si pohlídat. Na obrázku Leh-sedu si můžete všimnout, jak je pánev podsazená a bederní páteř natlačená do země.

Proč je to špatně? Má to hned několik důvodů. Jednak si přetěžujete přímý sval břišní, nemohou zde fungovat hluboké svaly středu těla a meziobratlové destičky jsou nadměrně zatěžované.

Naopak na obrázku Aktivní leh můžete vidět napřímenou pánev a bederní páteř. V této pozici mohou fungovat svaly středu těla, což je to nejdůležitější.

2. Vtáhnuté nebo “vcucnuté” břicho

S tímto nešvarem se stále můžeme setkat, a proto bych se o tom zde rád zmínil. Při řešení potíží po porodu je třeba zapojit svaly středu těla. To je třeba udělat tak, že se snažíme pomocí bránice vytvořit nitrobřišní tlak a tím zpevnit břicho a pánevní dno jako celek.

Pokud vtáhnete břicho směrem k páteři, stane se pravý opak.

3. Správné dýchání

Řešila jste někdy při cvičení dýchání? Jak jsem zmínil v druhém bodě, potřebujete mít aktivní bránici. Přesně kvůli tomu bychom měli při cvičení správně dýchat.

Dech byste měla pocitově směrovat do boků a směrem do pánve. Břicho by se nemělo příliš zvedat dopředu (nahoru). Díky tomu při nádechu aktivujeme bránici a následně celý střed těla.

4. Začít se základními cviky

Je obrovský rozdíl, zda začnete cvičit jednoduché cviky, které mají za úkol váš střed těla připravit na větší zátěž nebo se rovnou vrhnete do cvičení náročných cviků.

Běžným příkladem je cvik PLANK. Cvik je velice náročný a je třeba se na něj připravit. Často je ale tento cvik to první, co ženy po porodu začnou cvičit.

Začněte se základními cviky

Zaregistrujte se zdarma do naší 7 denní cvičební výzvy, kde se naučíte základní cviky, kterými je třeba v případě diastázy, bolestí zad či dalších potíží začít.

Autor: Tomáš Kuňák (Mamacore, Zdravá maminka)

Sdílejte
Immunotrofina 2+1 zdarmaImmunotrofina 2+1 zdarmareklama

Přihlášení

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě