Změna životního stylu před těhotenstvím

Zdravý životní styl

Pokud přistupujete k mateřství zodpovědně a chcete mít co největší šanci otěhotnět, budete muset tomuto cíli přizpůsobit svůj životní styl. Rozhodnutí mít dítě se týká obou partnerů, a tak je velmi důležité, abyste nesli oba stejnou zodpovědnost. Čím víc víme o lidských vajíčkách a spermiích, tím víc si uvědomujeme, jak je důležité se o sebe starat již před početím.

Přestaňte kouřit! Platí to pro oba!

  • usilujte o vyvážený životní styl – jezte zdravě, pohybujte se a nestresujte se!
  • omezte přísun alkoholu (ženy max 2dc, muži max. 7dc alkoholu týdně)
  • ženy s nadváhou mohou mít problémy s ovulací, takže zdravé hubnutí pomáhá. V jedné studii 12 z 13 žen, které zhubly min 6 kg začalo ovulovat, 11 z 12 otěhotnělo. Přiměřená hmotnost je důležitá i pro plodnost mužů.
  • vyhněte se stresu při měření bazální teploty během plodných dnů a milujte se spontánně!
  • ideální je pohlavní styk 2-3 krát týdně
  • počet spermií může snížit jak příliš častý styk tak i styk méně než jednou za 10 dnů
  • ženy by měly začít každý den užívat 400mikrog kyseliny listové
  • přestaňte brát drogy, léky a jiné návykové látky, mnohé z nich ovlivňují plodnost

Změna životního stylu před těhotenstvím 1

Vše co považujete za běžné a samozřejmé, příchod vašeho děťátka výrazně ovlivní. Náš životní styl je rušný a rychlý. Je jen naším zbožným přáním, aby dítě zapadlo do již rozjetého vlaku a všechno šlo tak jako předtím. Bohužel, nebo “chvála bohu”, nic nepůjde tak jako předtím. Příchod děťátka pro vás bude znamenat automatické podřízení se potřebám děťátka. Což bude mít za následek, že na sebe a své známé budete mít podstatně méně času než dříve.

Životní náklady

15 -25% vašeho příjmu utratíte na věci spojené s miminkem – oblečení, potřeby a pomůcky, hračky. Také se zvýší vaše běžné rodinné výdaje jako energie, mnohdy dítě znamená i větší investice spojené s rozrůstáním rodiny – nový byt, auto, hypotéka, atd..

Návykové látky

Cigarety, alkohol, léky a drogy – zapomeňte na ně! Škodí nejen vám, ale i vašemu dítěti. Správná výživa a cvičení Nemůžete udělat nic lepšího, ani pro sebe ani pro dítě, než když před samotným početím, minimálně 3 měsíce, začnete zdravě žít! Snažte se jíst vyváženou stravu, s pěti porcemi ovoce a zeleniny denně. Začněte přijímat kyselinu listovou, která má velký vliv na snížení rizika výskytu poruch míchy (rozštěpy). Kyselina listová se nachází v zelené zelenině, cereáliích a chlebu, ale 3 měsíce před a během prvních 3 měsíců těhotenství byste si ji měli doplňovat ve formě doplňkových vitamínů. Také se nevyhýbejte cvičení. Těhotenství je opravdu velká zátěž na váš organismus, takže v čím lepší kondici budete, tím jednodušší toto období zvládnete.

Těhotná po čtyřicítce

Těhotná po čtyřicítce

Věk

Pokud jste zdravá, těhotenství po třicítce nebo čtyřicítce není nic výjimečného. Bez ohledu na věk bude Vaše těhotenství pravděpodobně bezproblémové, je však pravda, že některé poruchy chromozómů nebo neplodnost se mohou s věkem zhoršovat. U starších matek, nebo rizikových skupin matek se provádějí genetické testy.

 

Sdílejte
Ambasadorky po porodureklama

Zapomenuté heslo

Přihlášení

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě