Změna času: Jak připravit vaše děti na zimní čas

Změna času zimní čas vliv na děti

Každý rok je to stejné. Rodiče s obavami očekávají poslední říjnový víkend. Ačkoli si myslíme, že získáme hodinu spánku, s dětmi to obvykle tak není! Jak tedy můžeme připravit naše děti na tuto změnu, aniž bychom narušili jejich i náš spánek?

Dopady změny času na děti

Říkat svému tělu, aby šlo spát dříve, může být nesmyslné. Jako rodiče to víte. Vaše dítě neusne, když mu to řeknete, ale když cítí potřebu spát. Změna času může narušit spánek dětí a nejen to. Může ovlivnit jejich chuť k jídlu, náladu a celkový denní režim.

Změna času zimní čas vliv na děti

Jak postupně měnit čas spaní

Nemá smysl doufat, že vaše dítě půjde spát o hodinu později v sobotu večer. Bude pravděpodobně příliš unavené. Aby byl přechod na zimní čas hladký, posuňte čas spaní o 15 minut každý den před změnou. Po čtyřech dnech bude vaše dítě spát o hodinu později a ani si toho nevšimne.

Mohlo by vás zajímat: Má vaše děti problém s nočními děsy?

Přizpůsobení času jídel

Stejně tak můžete postupně měnit čas jídel. I když je důležité sledovat potřeby vašeho dítěte, můžete posunout čas krmení o několik minut. Když jsou děti starší a jedí pevnou stravu, posunutí jídel o čtvrt hodiny také pomáhá nastavit nový režim.

Význam světla

I když si to neuvědomujeme denní rytmus náš i našich dětí je ovlivněn světlem. Aby se vaše dítě přizpůsobilo novému režimu, využijte denního světla. Vyzkoušejte i doma simulovat denní světlo a během dne využívat světlo spíše v chladnějších barevných tónech. Naopak večer jeho intenzitu doma snižujte, což dá tělu signál, že je čas jít spát. V podvečerních hodinách by obecně mělo převládat světlo s žlutými až červenými tóny posazené v nižší úrovni. Přirovnat to můžeme kde zvyku našich předků, kdy světelným zdrojem byl oheň umístěný na zemi v teplých barevných tónech.

Shrnutí – 10 účinných tipů, jak můžete dětem usnadnit přechod na zimní čas:

  1. Postupná změna spánkového režimu: Začněte postupně posouvat čas, kdy dítě chodí spát a vstává, o 10-15 minut každý den, až dosáhnete požadovaného času.
  2. Udržujte pravidelnou rutinu: Děti se cítí bezpečněji, když vědí, co mohou očekávat. Udržujte jejich večerní a ranní rutinu co nejstabilnější.
  3. Využijte přirozené světlo: Během dne se snažte trávit co nejvíce času venku na slunci. Přirozené světlo pomáhá nastavit vnitřní hodiny těla.
  4. Omezte obrazovky před spaním: Modré světlo z obrazovek může narušit produkci melatoninu, hormonu spánku. Omezte čas strávený před obrazovkami alespoň hodinu před spaním.
  5. Pohodlné prostředí pro spaní: Ujistěte se, že dětský pokoj je tichý, tmavý a chladný, což podporuje kvalitní spánek.
  6. Relaxační techniky: Zkuste před spaním číst pohádky, poslouchat klidnou hudbu nebo provádět relaxační cvičení, jako je hluboké dýchání.
  7. Vyvarujte se kofeinu: Omezte příjem nápojů s kofeinem, jako jsou čokoládové nápoje nebo některé čaje, zejména v odpoledních hodinách.
  8. Komunikujte s dítětem: Vysvětlete dítěti, proč se mění čas a jak to může ovlivnit jeho spánkový režim. Porozumění může pomoci dítěti lépe se přizpůsobit.
  9. Budík s postupným světlem: Pokud je to možné, použijte budík, který postupně zvyšuje intenzitu světla, aby dítě přirozeně probudil.
  10. Buďte trpěliví: Přechod na zimní čas může být pro některé děti náročný. Buďte trpěliví a vstřícní k jejich potřebám během tohoto období.

Dobrou zprávou je, že přechod na zimní čas je pro děti obvykle méně náročný než na letní čas. Během několika dnů se vaše dítě přirozeně přizpůsobí novému režimu. Pro vás to může být trochu náročnější, ale věříme, že s našimi tipy to zvládnete hladce.

O své zkušenosti se můžete podělit i v  naší uzavřené skupinky maminek na Facebooku nebo na našem Instagramu.

Sdílejte
Načítám

Přihlášení

Na našich webových stránkách HappyBaby.cz používáme soubory cookie, abychom vám poskytli, co nejvíce pohodlí při jejich prohlížení. Kliknutím na „Souhlasím s použitím všech cookies“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie. Můžete také pomocí nastavení poskytnout kontrolovaný souhlas nebo zamítnout použití cookies kromě nezbytných.

Povolit všechny cookies Nastavit cookies

Níže najdete kategorie cookies používané na našich webových stránkách, které můžete povolit nebo zakázat. Funkční cookies není možné zakázat, protože jsou pro bezproblémové procházení webu nezbytné. Vaše nastavení cookies je v budoucnu možné měnit pomocí odkazu v patičce webu.

Zavřít

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě

Milá , ve vašem profilu nemáte zaškrtnutý souhlas a tak se nemůžete účastnit žádných našich testování a soutěží. Změnit to můžete ZDE.