Těhotenská nevolnost

Žaludek znázorňující těhotenskou nevolnost

Těhotenství je skutečně úžasná záležitost a opravdová jízda. Doprovází jí ovšem těhotenská nevolnost, častý a obvyklý jev😊

Nevolnost během těhotenství je obvykle jedním z nejčastějších symptomů, které ženy hlásí. Až 70 procent nastávajících matek zažívá nevolnost v určitém okamžiku během časného těhotenství. Je to jeden z prvních příznaků těhotenství, ale bohužel může trvat i déle.

Dobrou zprávou je, že to neškodí vám ani vašemu dítěti a je to často vnímáno jako známka zdravého těhotenství.

Těhotenská nevolnost žena nad umyvadlem

Příčiny těhotenské nevolnosti 

Zdá se, že nevolnost je spojena s produkcí lidského chorionického gonadotropinového (HCG) hormonu, choriový gonadotropinu.  Běžně se označuje jako těhotenský hormon, což je hormon, který tělo začne produkovat, jakmile se oplodněné vajíčko připojí k děložní výstelce. Opět není známo, jak to přispívá k nevolnosti, ale protože se vyskytují ve stejné době, předpokládá se, že jde o jasné spojení.

Další hormon estrogen je zase zodpovědný za čich – když jste těhotná, je tento hormon obsažen ve vašem těle ve velkém množství, a díky němu máte doslova radar na zápach a veškeré vůně.

Existují i ​​jiné teorie o tom, co způsobuje nevolnost během těhotenství, například:

  • Citlivý žaludek se snaží přizpůsobit změnám těhotenství.
  • Stres a únava spojené se začátkem těhotenství způsobují fyzickou reakci v těle, což také vede k nevolnosti a zvracení.

Kdy očekávat nevolnost 

Nevolnost obvykle začíná od čtvrtého až osmého týdne těhotenství a odezní někde mezi 13 .a 14. týdnem. Může však začít dříve a trvat i déle.

Mnozí označují nevolnost během těhotenství jako ranní nevolnost, což vede ženy k přesvědčení, že nevolnost zažijí pouze ráno. Výzkumy ve skutečnosti ukazují, že „ranní nevolnost“ se ve skutečnosti vyskytuje častěji po celý den, spíše než v časných ranních hodinách.

Těhotenská nevolnost žena držící se za hlavu v posteli

Jak zvládnout těhotenskou nevolnost?

Uvádíme určité rady, tipy a doporučení, ale protože každé tělo a každé těhotenství je jiné, ne vše může fungovat stoprocentně a u každé nastávající maminky stejně.

Doporučujeme:

Užívat domácí nebo přírodní prostředky, bylinné čaje, ale pozor, ne všechny jsou vhodné pro těhotné, vždy se poraďte s odborníkem.

  • Vyhýbat se potravinám a pachům, které vyvolávají vaši nevolnost.
  • Mít u postele připravené menší množství sušenek nebo čehokoliv menšího a než vstanete, vložte si pár kousků do úst. Chvíli počkejte a jakmile budete připraveny, pomalu vstaňte.
  • Jezte menší porce jídla a častěji po celý den místo tří velkých jídel.
  • Pijte méně během jídla, místo toho více pijte v čase mezi jídly.
  • Jezte spíše obyčejná jídla, jako je bílá rýže, suchý toast, pečený brambor, místo bohatších, krémovějších jídel.
  • Cucejte tvrdé bonbóny.
  • Udržujte místnosti dobře větrané pro snadnější dýchání.
  • Dostatečně odpočívejte; když se cítíte unavené, poslouchejte své tělo a zkuste si lehnout.
  • Užívejte zázvor nebo citrony nebo pijte zázvorové pivo nebo limonády, které mohou pomoci zmírnit pocit nevolnosti.
  • Zkuste užívat prenatální vitamíny, ale pozor, příliš mnoho železa může způsobit nevolnosti, více se zaměřte na vitamin B6.
  • Zůstaňte hydratované. Sice to zní trochu šíleně, když váš žaludek nic neudrží, ale je nezbytné dostávat do těla tekutiny.

Těhotenská nevolnost žena držící se za břicho na posteli

Pokud nadále trpíte těžkou nevolností a zvracením a výše uvedená léčba nepomáhá, obraťte se na svého lékaře pro další návrhy. Nevolnost během těhotenství může být normální, ale může také poukazovat na problém, který je třeba řešit.

Víme, že nevolnost není snadné ignorovat, ale najděte si něco, co vám pomůže se na ni tak nesoustředit. Některé maminky dokonce tvrdí, že cvičení zmírňuje jejich nevolnost, ale ujistěte u svého lékaře, zda právě on cvičení doporučuje. A samozřejmě poslouchejte své tělo – pokud se začnete cítit unavené nebo se nevolnost stupňuje, je čas přestat.

Odpočinek

Nejlepší řešení je někdy nejjednodušší. Zkuste si lehnout, zavřít oči, zhluboka se nadechnout a jen si odpočinout. Mnoho lékařů a maminek uvedlo, že spánek je skvělý způsob, jak uniknout ranní nemoci – a vaše tělo to potřebuje. Takže vzhůru do boje s těhotenskou nevolností!

Těhotenská nevolnost žena nad umyvadlem

Chcete být součástí našeho klubu Happy Baby? Je to jednoduché!

Sdílejte

Přihlášení

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě