Mezinárodní týden rovnosti tváří začne již tuto neděli 17. května. Cílem je upozornit na problémy s předsudky, se kterými se lidé s odlišným zevnějškem denně potýkají.
Face Equality International (FEI)
Posláním aliance FEI je sdružovat spolky a organizace, které podporují lidi s odlišnostmi a znetvořením obličeje. Šíří osvětu a vytvářejí solidaritu potřebnou k získání celosvětové pozornosti. Aliance působí jako mluvčí, kolektivní hlas, pro ty, kteří jsou mají jinou tvář.
Mezinárodní týden rovnosti tváří
Jak moc laskaví ve skutečnosti jsme? Jak se díváme na lidi, kteří vypadají jinak? Odvracíme zrak, zíráme, odvádíme děti pryč? Anebo je bereme jako sobě rovné lidské bytosti?
Cílem mezinárodního týdne rovnosti tváří je poukázat na předsudky společnosti prostřednictvím zkušeností lidí, kteří žijí s jinou tváří. Často od útlého věku musí čelit zneužívání a projevům nenávisti nejen na sociálních sítích, ale především v reálném životě.
V loňském roce vytvořila Tamara Klusová, ambasadorka pobočného spolku Be TCS, videospot Víc srdcem než očima, o životě lidí s jinou tváří. Sama si přitom pomocí speciální realistické masky prožila den v kůži těchto lidí. Podívejte se na video, a sami pozorujte pocity, které by ve vás setkání zanechalo.
Život s jinou tváří
Lidé s jinou tváří mají stejná práva jako kdokoliv jiný na světě. Přicházejí na svět se stejnými pocity a potřebou lásky a přijetí, jako každý z nás.
Problémy s předsudky neprožívají jen lidé s Treacher Collins Syndromem, patří sem bezpochyby i další. Jsou to děti i dospělý s rozštěpy patra, lidé s popáleninami, osoby s vývojovými vadami, kraniofaciálními deformitami, onemocněními postihujícími obličej – neurofibromatóza. Patří sem také lidé s velkými či atypickými znaménky, nebo děti i dospělými trpící genetickou deformitou kůže – ichtyózou.
Můžete je podpořit
Nejen v rámci Mezinárodního týdne rovnosti tváří můžete kohokoliv z těchto lidí podpořit. Pomáhejte, šiřte osvětu, přijměte odlišnost do svého života. Dívejte se na svět více srdcem než očima.
Pomoci můžete také hlasováním v naší anketě. Vybíráme charitativní organizaci nebo spolek, které jako první podpoříme výtěžkem z našich e-mailů, jež od nás pravidelně dostáváte.