Běhání po porodu

Zavazování tkaničky

Hurá, zvládla jsem porod! Jaký sport můžu smysluplně dělat i s miminkem? Běhání znamená čerstvý vzduch, slunce a možnost spojit péči o miminko a trénink. 

Mám se dostat do původní kondice cvičením předtím, než začnu běhat?

V každém případě! Aby bylo pánevní dno, břišní svalstvo a pánevní orgány dobře chráněny měla by novopečená maminka na zátěž při běhání svoje tělo předem připravit. Vazivovou tkáň je třeba cíleně procvičovat, aby se rychleji zregenerovala. Speciálními cviky na uvedení těla do původního stavu to půjde lépe.

Od kdy můžu s tímto cvičením začít?

Se cvičením k navrácení těla do původní formy lze po normálním přirozeném porodu začít po 3 – 6 týdnech, po císařském řezu pak po 4 – 8 týdnech. Přitom je třeba v každém případě zohlednit potřeby maminky v příslušné fázi tréninku pro uvedení těla do původní kondice. Existují speciální kurzy nabízené poporodními specialisty a fyzioterapeuty, které jsou k tomuto určené.

Kdy můžu začít s běháním?

Regenerační fáze vaziva jsou, pokud během cvičení nedojde k jejich porušení, dány fyziologicky. Po porodu, který proběhl bez komplikací, by měla nastat pauza trvající 3 měsíce. U porodu císařským řezem by to měly být alespoň 4 měsíce.

To však ještě nutně neznamená, že je tělo v tomto okamžiku již na zátěž během a nárazy vždy připraveno. Tělo je připraveno teprve po ukončeném navrácení svalstva do původního stavu. Doporučuje se, nechat posoudit stav vaší dělohy vaším gynekologem, který by měl také schválit trénink.

  • Běhání po porodu 1
  • Běhání po porodu 2
  • Běhání po porodu 3
  • Běhání po porodu 4
  • Běhání po porodu 5
Pořadí: 0 / 0
vstoupit do galerie

Můžu běhat, i když kojím?

Samozřejmě! Mírný pohyb dokonce stimuluje tvorbu mléka. Na povídačce, že po sportu chutná mléko jinak, není ani špetka pravdy. Když se potíte, ulpí na kůži trocha soli, kterou však krátkým osprchováním snadno odstraníte. Noste dobře padnoucí sportovní podprsenku a choďte běhat nejlépe po kojení. Na produkci mléka má však skutečně negativní vliv stres. Proto s běháním začněte pozvolna, přílišná ctižádost v této fázi každopádně není vhodná.

Co k běhání potřebuji?

Spolu s prodyšným sportovním oblečením a pohodlnou sportovní podprsenkou byste se měla zaměřit především na běžecké boty s vysokým tlumením nárazů. Jsou to opatření, která chrání pánevní dno a vazivo prsou před zátěží. Přístroj na měření tepu vám pomůže běžet ve správné intenzitě. Kromě výše uvedeného byste u sebe v každém případě měla mít vodu.

Sdílejte

Zapomenuté heslo

Přihlášení

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě