Letní měsíce v těhotenství: Jak zvládat horko a užít si léto

Těhotná léto horko

Léto je tady a s ním i vysoké teploty, které mohou být pro těhotné ženy zvlášť náročné. Abychom vám pomohli zvládnout horké letní měsíce a užít si toto krásné období, připravili jsme pro vás několik praktických rad a tipů.

Hydratace je klíčová

V horkých dnech je pro těhotné ženy obzvlášť důležité dodržovat pitný režim. Voda pomáhá udržovat tělo hydratované a může předcházet otokům a dehydrataci. Doporučuje se vypít alespoň 2-3 litry vody denně. Pokud vám čistá voda nechutná, zkuste ji dochutit plátky citronu, okurky nebo čerstvou mátou.

Tip pro maminky: Mějte vždy po ruce láhev s vodou a pijte pravidelně i v případě, že nemáte žízeň. Vyvarujte se sladkým a kofeinovým nápojům, které mohou způsobit dehydrataci.

Těhotná léto horko

Oblečení: Volné a prodyšné

Pro pohodlí v horkých letních dnech je důležité nosit volné a prodyšné oblečení z přírodních materiálů, jako je bavlna nebo len. Tyto materiály umožňují pokožce dýchat a pomáhají udržovat tělo v chladu. Vyhněte se syntetickým materiálům, které mohou zvyšovat pocení a nepohodlí.

Chlazení a odpočinek

Využívejte chladnější části dne pro venkovní aktivity, jako jsou ranní nebo večerní procházky. V průběhu dne se snažte zůstávat v chladu, například v klimatizovaných nebo dobře větraných prostorách. Pokud nemáte klimatizaci, použijte ventilátor a chladící podložky. K osvěžení pomáhá také vlažná sprcha nebo koupel. S klimatizací to ale nepřehánějte, přece nechcete být ještě v těhotenství nachlazená.

Lehká a osvěžující strava

Během léta je důležité jíst lehkou a vyváženou stravu. Zahrňte do svého jídelníčku hodně čerstvého ovoce a zeleniny, které obsahují vysoký podíl vody a živin. Vyhýbejte se těžkým a mastným jídlům, která mohou zvyšovat pocit horka a nepohodlí.

Tip pro maminky: Zkuste si připravit lehké saláty, smoothies nebo osvěžující ovocné šťávy, které vám dodají energii a pomohou udržet tělo hydratované.

Pohyb a cvičení

I během těhotenství je důležité udržovat tělo v kondici. V letních měsících však volte aktivity, které nejsou příliš náročné a nezpůsobují přehřátí. Ideální jsou například plavání, které osvěží a zároveň nezatěžuje klouby, nebo jóga pro těhotné, která pomáhá uvolnit svaly a zlepšit cirkulaci. Nebo si s partnerem dopřejte podvečerní procházku.

Těhotná léto horko

Poslouchejte své tělo

Každá žena a každé těhotenství je jedinečné. Poslouchejte své tělo a reagujte na jeho signály. Pokud se cítíte unavené, odpočívejte. Pokud máte žízeň, pijte. A pokud se necítíte dobře, neváhejte vyhledat lékařskou pomoc.

Tip pro maminky: Nebojte se požádat o pomoc a podporu své blízké. Především v horkých dnech je důležité, abyste se cítily co nejvíce pohodlně a uvolněně.

Léto může být i v těhotenství krásným obdobím plným radosti a pohody. S našimi praktickými radami a tipy zvládnete horké letní měsíce s lehkostí a klidem. Užijte si toto speciální období a pečujte o sebe i své rostoucí miminko.

Sdílejte
Načítám

Přihlášení

Na našich webových stránkách HappyBaby.cz používáme soubory cookie, abychom vám poskytli, co nejvíce pohodlí při jejich prohlížení. Kliknutím na „Souhlasím s použitím všech cookies“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie. Můžete také pomocí nastavení poskytnout kontrolovaný souhlas nebo zamítnout použití cookies kromě nezbytných.

Povolit všechny cookies Nastavit cookies

Níže najdete kategorie cookies používané na našich webových stránkách, které můžete povolit nebo zakázat. Funkční cookies není možné zakázat, protože jsou pro bezproblémové procházení webu nezbytné. Vaše nastavení cookies je v budoucnu možné měnit pomocí odkazu v patičce webu.

Zavřít

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě

Milá , ve vašem profilu nemáte zaškrtnutý souhlas a tak se nemůžete účastnit žádných našich testování a soutěží. Změnit to můžete ZDE.