Bolesti v těhotenství

Těhotná žena

I když je těhotenství nazýváno jako nejkrásnější období v životě ženy, často tomu tak nemusí být. Bolesti v těhotenství potrápí alespoň na krátkou dobu každou těhotnou ženu.

Křeče

Křeče se vyskytují především v noci, postihují zejména nohy a chodidla a jsou někdy opravdu bolestivé. Úlevu vám může přinést to, když si budete nohy pomalu přitahovat rukou k sobě.

Pokud křeče nepřestanou, masírujte si nohy a udělejte několik kroků. Budou-li se křeče vyskytovat často, lékař vám předepíše vápník, vitamín B a hořčík.

Cvičení proti křečím

Nechte také nastávajícího tatínka, aby pro vás něco udělal, a poproste ho, aby:

  • vám zdvihl nohy nahoru.
  • tlačil vaše nohy co nejvíce proti vám.
  • pevně držel vaše nohy, zatímco vy se pokoušíte natahovat je v opačném směru.

Těžké ruce

Také vaše páteř se mění a tlačí na některé nervové body, což mohou pociťovat vaše paže. Tento pocit tíže je přechodný. Někdy se u vás také objeví mravenčení v rukách, což je další důsledek stlačených nervů. Pokud vás tyto potíže příliš obtěžují, obraťte se svého lékaře.

Bolesti v zádech

Hmotnost dítěte se už projevuje – vaše záda se ohýbají do oblouku a bolí. Bolesti v zádech jsou ostatně nejčastějšími obtížemi, které se u těhotných žen vyskytují, proto doporučujeme cvičení pro přípravu k porodu.

Abyste bolest zmírnila nebo se jí dokonce vyhnula, máme pro vás následujících několik rad a doporučení:

  • Podsazujte často pánev dozadu, abyste zabránila tomu, že by se záda ohýbala do oblouku. Tímto pohybem se stahují břišní svaly a záda jsou méně kulatá. Dělejte toto cvičení, když si sedáte, shýbáte se, zdviháte nějaký předmět atd.
  • Vyhněte se tomu, že byste dlouho stála, aniž byste se pohybovala.
  • Nenoste boty s vysokými podpatky.
  • Držte se zpříma! Pozorujte se v zrcadle, abyste si zkontrolovala své držení těla.
  • Spěte na tvrdší matraci.
  • Provozujte plavání na zádech. Okamžitá úleva je zaručena!
  • Provozujte gymnastiku pro těhotné.

Náš další článek Fyzická a psychická příprava na porod vám poradí, jak celou zátěž těhotenství zvládnout a rychleji se tak zotavit i po porodu.

Sdílejte

Zapomenuté heslo

Přihlášení

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě