Fyzická a psychická příprava na porod

Příprava na porod je pro každou ženu náročná, jak po stránce fyzické tak i psychické. Pro organismus je to velká zátěž a zejména pro prvorodičky je to nová a výjimečná zkušenost. Dobrá fyzická a psychická příprava nastávajících maminek může částečně odbourat pocity strachu a lépe zvládnout následné zotavení po porodu.

Proč cvičit?

Cílem přípravy je udržet organismus těhotné ženy v optimálním zdravotním stavu, tedy v dobré kondici, co se týče tělesné i psychické stránky, a vytvořit tak předpoklady pro úspěšný vývoj plodu.

1. Cvičení v tělocvičně (na suchu)

  • pomáhá ženskému organismu přizpůsobit se těhotenským změnám
  • připravuje těhotnou na porod tak, aby byl jeho průběh co nejlepší a nevyčerpal zbytečně ani rodičku ani dítě

2. Aqua gymnastika (ve vodě)

  • dobrou fyzickou a psychickou kondici
  • napomáhá prohlubování dechu a upravuje rytmus dýchání
  • dochází k uvolnění svalstva, organismus přijímá více kyslíku, což prospívá matce i plodu
  • zmírňuje bolesti páteře a kloubů, uvolňuje oblast krční páteře a ramen
  • spontánně navozuje relax, pomáhá uvolňovat napětí a stres
  • pomáhá ženám získat důvěru ve vlastní tělo

Těhotné ženy se ve vodě cítí dobře, ani přes své bříško se nepohybují ve vodě nemotorně. Mezinárodní zdravotnická organizace hodnotí plavání jako nejvhodnější sport v těhotenství.

Pořadí: 0 / 0
vstoupit do galerie

Co je cílem psychoprofylaktické přípravy těhotných?

  • informovat ženu o tělesných a psychických změnách v těhotenství, správné životosprávě, výživě matky, sportování, škodlivosti návykových látek
  • snižovat úzkost a strach těhotné ženy z porodu
  • seznamovat ženu s průběhem porodu, s tím, co ji čeká a čím může sama přispět k úspěšnému výsledku těhotenství
  • seznamovat ženu s rizikem možnosti vzniku komplikací v průběhu těhotenství, porodu a šestinedělí
  • informovat ženu o průběhu šestinedělí
  • informovat o kojení a péči o dítě
Sdílejte

Přihlášení

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě