Hořčík v těhotenství

Hořčík v těhotenství 1

Většinou se maminka setká s potřebou hořčíku v těhotenství, když ji v noci velmi často trápí nepříjemné křeče. Jak to však s hořčíkem v těhotenství je?

Jednoznačně platí, že by žena měla během těhotenství dbát na stravu. Strava by měla být kvalitní a výživná a obsahovat co nejvíce stopových prvků, které kromě něj potřebuje na svůj vývoj i miminko v bříšku. Zvlášť stopové prvky jako vápník, hořčík, sodík, zinek, draslík nebo fosfor a železo jsou v těhotenství velmi důležité.

Hořčík v těhotenství – kde ho najdeme

Jedním z velmi důležitých stopových prvků je právě hořčík. Jeho potřeba je cca 400 mg denně během těhotenství. Žena by měla dbát na kvalitní stravu, která hořčík obsahuje a měla by ji denně zakomponovat do svého jídelníčku. Problém může nastat, když dochází ke zpracování základních potravin způsobem, kde dochází k úbytku hořčíku ve stravě. Zvlášť smažení, konzervování potravin a čištění mouky ochuzuje potraviny právě o hořčík.

Potraviny obsahující hořčík

Hořčík obsahují ořechy – para ořechy, kešu, mandle a jiné, ale i luštěniny – fazole, sója, mungo, hrách nebo čočka. Hodně hořčíku obsahuje i zelená listová zelenina jako jsou saláty, špenát nebo mangold. Samozřejmě je hodně hořčíku v mouce, ale je ideální, když je celozrnná. Hořčík najdete i v rybách, jako je například losos a tuňák, nebo v čokoládových bobech či avokádu.

Nedostatek hořčíku v těhotenství

Pokud má žena nedostatek hořčíku v těhotenství, projeví se to u ní například tvrdnutím bříška nebo velmi nepříjemnými křečemi během noci. Dlouhodobý nedostatek hořčíku v těhotenství však může mít vliv i na bolesti hlavy, přerušovaný nekvalitní spánek a dokonce může způsobit až depresivní stavy.

Bylo zjištěno, že dostatek hořčíku v těhotenství snižuje výskyt ekzému či jiných kožních onemocnění u narozených dětí.

Nedostatek hořčíku může stát i za vznikem gestózy, kde dochází k otokům, těhotná žena má vysoký tlak a problémy s ledvinami.

Jak hořčík v těhotenství doplnit

Ideální je, pokud se to podaří stravou. Ale při způsobu zpracování potravin, jak už bylo řečeno, to může být občas složitější. Jakmile však žena pociťuje jasné projevy nedostatku hořčíku, je možné doplnit ho pomocí suplementů. Existuje velké množství hořčíku na trhu, ale jeho vstřebatelnost je diskutabilní. Záleží od tipu složení, velmi dobrou vstřebatelnost má například citrát hořečnatý, bisglycinát hořečnatý nebo schusslerovy soli. Vždy se ale poraďte se svým gynekologem nebo porodní asistentkou.

Sdílejte

Zapomenuté heslo

Přihlášení

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě