Zinek v těhotenství – důležité minerály

Zinek v těhotenství – důležité minerály 1

Každý z nás potřebuje v těle dostatečné množství zinku, aby náš organismus mohl bezchybně fungovat. Zvlášť to platí v těhotenství, kdy žena v těle nosí nový život.

Zinek náš organismus potřebuje ve velmi malém množství, ale jeho nedostatek může způsobit problém, který naruší správný vývoj dítěte. Zvlášť u chlapců během nitroděložního vývoje je důležitý na správný vývoj varlat. Mluví se i o takové možnosti, že právě nedostatek zinku by mohl stát za genetickými nemocemi, které se předávají z generace na generaci.

Zinek – těhotenství

Zinek celkově ovlivňuje mnohé aspekty vývinu člověka, ať už tvorbu spermií, plodnost, schopnost úspěšně plod donosit a například i mateřský instinkt.

Organizace Foresight (zkoumající a podporující téma rodičovství) se tématu potřeby konkrétních vitamínů věnuje už dlouhé roky. Odborníci této organizace uvádějí, že jakmile má matka v těle během těhotenství málo zinku, zvlášť v posledních měsících těhotenství, porod dítěte bývá zdlouhavý, těžký nebo opožděný.

Kojení a poporodní deprese

Maminky s nízkým obsahem zinku mívají problémy s kojením a dokonce hůře navazují vztah se svým narozeným děťátkem. Nedostatek zinku může být také příčinou poporodní deprese. Právě proto se při poporodní depresi doporučuje podávat zinek a vitamíny řady B.

Zdroje zinku

Patří sem libové maso, kuřecí maso, ústřice, treska, krevety, tuňák, vaječný žloutek, celozrnná pšenice, žito, oves, čočka, květák, zelí, špenát, loupaný hrášek. Z koření je vhodné používat skořici, černé koření, červenou papriku, čili nebo zázvorový kořen.

Sdílejte
Ultrarychlý bezkontaktní teploměr Cemio Metric 308 SMART
reklama

Zapomenuté heslo

Přihlášení

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě