Zinek v těhotenství – důležité minerály

Zinek v těhotenství – důležité minerály 1

Každý z nás potřebuje v těle dostatečné množství zinku, aby náš organismus mohl bezchybně fungovat. Zvlášť to platí v těhotenství, kdy žena v těle nosí nový život.

Zinek náš organismus potřebuje ve velmi malém množství, ale jeho nedostatek může způsobit problém, který naruší správný vývoj dítěte. Zvlášť u chlapců během nitroděložního vývoje je důležitý na správný vývoj varlat. Mluví se i o takové možnosti, že právě nedostatek zinku by mohl stát za genetickými nemocemi, které se předávají z generace na generaci.

Zinek – těhotenství

Zinek celkově ovlivňuje mnohé aspekty vývinu člověka, ať už tvorbu spermií, plodnost, schopnost úspěšně plod donosit a například i mateřský instinkt.

Organizace Foresight (zkoumající a podporující téma rodičovství) se tématu potřeby konkrétních vitamínů věnuje už dlouhé roky. Odborníci této organizace uvádějí, že jakmile má matka v těle během těhotenství málo zinku, zvlášť v posledních měsících těhotenství, porod dítěte bývá zdlouhavý, těžký nebo opožděný.

Kojení a poporodní deprese

Maminky s nízkým obsahem zinku mívají problémy s kojením a dokonce hůře navazují vztah se svým narozeným děťátkem. Nedostatek zinku může být také příčinou poporodní deprese. Právě proto se při poporodní depresi doporučuje podávat zinek a vitamíny řady B.

Zdroje zinku

Patří sem libové maso, kuřecí maso, ústřice, treska, krevety, tuňák, vaječný žloutek, celozrnná pšenice, žito, oves, čočka, květák, zelí, špenát, loupaný hrášek. Z koření je vhodné používat skořici, černé koření, červenou papriku, čili nebo zázvorový kořen.

Sdílejte
reklama

Zapomenuté heslo

Přihlášení

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě