Co nejíst – strava při kojení

Co nejíst - strava při kojení 1

Maminky si neustále lámou hlavu tím, jak má vypadat strava při kojení a jak neuškodit svému kojenému miminku. Miminka jsou totiž na stravu maminky velmi citlivá, a proto je neustále toto téma v kurzu.

Strava při kojení

I zde platí, že je důležitá kvalita a pestrost stravy. Jenže při kojení je důležité dbát také na složení stravy. Některá miminka mají po narození ještě citlivé trávení a tak se může stát, že jim některý typ stravy nesedí a může jim způsobit nadýmání nebo bolesti bříška. Některá miminka mohou být citlivá například na bílkovinu kravského mléka nebo mu mohou vadit luštěniny a podobně. Tohle všechno může maminka vypozorovat poctivým zkoumáním toho, co sní a sledovat, jestli miminku skutečně něco vadí či ne.

Luštěniny a jiné potraviny, které nadýmají

Všechny tyto potraviny mohou způsobit bolesti bříška, nadýmání a bolestivý pláč miminka. Dávejte proto pozor hlavně na luštěniny, i když například červená loupaná čočka v drtivé většině problém nezpůsobuje. První tři měsíce dávejte pozor také na čerstvé pečivo, květák, zelí a podobně. Je fajn, pokud maminka zjistí, co je problém a konkrétní potravině se následně vyhne a začne ji zařazovat do jídelníčku až později. Co se týká pečiva, tak kvalitní kváskový chleba může být řešením, ale je dobré, když si to maminka nejdříve vyzkouší v malém množství a předejde tak problémům s trávením svého miminka.

Je také vhodné se vyhnout perlivým vodám a minerálkám.

Alergeny při kojení

Maminka dnes může zařadit i předtím často zakázované alergeny, ale je dobré, aby je zařazovala pomalu a vždy si vysledovala, jestli náhodou miminko nemá nějaký problém. Platí to zejména při konzumaci potravin, jako jsou rajčata, jahody, ořechy, exotické ryby nebo mléko.

Je dobré vyhnout se i jídlům, které jsou velmi pikantní nebo až příliš kyselé, ty také mohou způsobovat bolesti bříška.

Strava s cukrem a konzervanty

Myslím, že tady skutečně platí pravidlo jíst co nejčistější a základní čerstvé potraviny. Mnoho chemikálií, které se dnes v jídle nacházejí, nejsou vhodné ani pro samotnou maminku a už vůbec ne pro malé děti. Přece je je tu možnost, že se dostanou do mateřského mléka. Výsledkem mohou být různé nepříjemné kožní problémy miminka nebo samotné maminky. A to stejné platí i s cukrem, který také nabourává mikroflóru ve střevě, a zdravá střeva jsou základem dobré imunity.

Alkohol a kofein

Také jim je ideální se vyhýbat. Když si maminka občas kávu dá, svět se nezboří. Jenže kofein se nachází i v čokoládě nebo v různých nápojích, proto by měla být maminka skutečně při konzumaci opatrná.

Sdílejte

Zapomenuté heslo

Přihlášení

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě