Selen a měď v těhotenství

zdroje selenu a mědi v těhotenství

Selen a měď patří v těhotenství k dalším minerálům, které byste neměla vynechat. Tak jako všechny minerály je žena také doplňovat prostřednictvím kvalitních doplňků stravy.

Měď v těhotenství

Měď najdete v čokoládě, špenátu, lískových oříšcích, kešu oříšcích, dýňových semínkách, v luštěninách, nejvíce v cizrně a fazolích, ale také v červeném víně.

Selen v těhotenství

Selen má skvělou funkci chránit organismus těhotné ženy před intoxikací těžkými kovy. Jeho nedostatek může mít za následek vrozené vady plodu, jako jsou srdeční onemocnění. Za zmínku stojí také spojitost s náhlým úrtím dítěte, tzv. SIDS.

Selen a jeho zdroje

V těhotenství je vhodné konzumovat potraviny s obsahem selenu, který se nachází v ořeších, česneku, cibuli, obilovinách, klíčcích, avokádu, rajčatech, ale také v citrusech. Samozřejmě jej najdeme také v červeném mase, drůběži, vajíčkách, mořských rybách, ale také v mléčných výrobcích a másle.

Více o stravě v těhotenství najdete na našem webu v sekci těhotenství.

Sdílejte

Přihlášení

Ukládám změny Odesílám
Uloženo Hotovo
Došlo k chybě Došlo k chybě